Corky style

Min resa i Livets hårda skola del 5

Kategori: Allmänt, min resa, ur livet

 Bilden är tagen sommaren 2013 i grekland
Nu var det ett tag sen jag skrev i denna kategori men kände att det var dax att damma av den kategorin. Vi har nu kommit fram till tiden 2012-2015 då jag bodde på behandlingshemmet. När jag kom dit var jag så nere i mörkret jag kunde vara. Ångest och självmordstankar varenda dag och jag började sakta men säkert berätta för min teraput. Hur jag mådde och vad jag upplevt. Vi kom överens att jag skulle skaffa en bok som jag kunde sätta stjärnor och hjärtan i om jag hade gjort det personalen sa åt mig och att jag inte hade gjort något dumt. Jag var den som gjorde största framsteg under första året jag bodde på behandlingshemmet så sommaren 2013 så fick jag åka med till Grekland. Vi var där i en vecka och hade både mat och boende betalt så det enda jag behövde ta med mig pengar till var om jag ville köpa något. 
 
Jag minns att min far kom och besökte mig tillsammans med min bror. Vi gick ner på stan och åt och sen minns jag att jag fick säsong 7 av criminal minds av dem. Året efter åkte jag och min teraput upp till pappa så jag fick träffa honom och vara med honom en hel dag. Vi börja med att äta alla tre och prata om vad som hänt och han sa att resan han fick göra efter min stora överdos vill han inte behöva göra om och att min bror hade tagit väldigt illa vid sig när de var och hälsa på mig på behandlingshemmet. 
Efter ca 2 år så fick jag flytta ut till öppenvården. Jag fick bo i en träningslägenhet och pröva mina egna vingar. Jag var inne på psyket en vecka sommaren 2015 men annars så gick det bara bättre och bättre och i oktober 2015 så flyttade jag där ifrån till sunnnersta där jag bor nu. 
Kommentera inlägget här:

Medlem i Better Bloggers