Corky style

Det underbara hästlivet

Kategori: Allmänt, djur, my everyday, vardag

(Ursäkta dimman på kortet men dylan lyckades andas på linsen när jag knäppte kortet)
Igår vid halv två kom C och hämtade upp mig och vi åkte till stallet där Dylan står. Det första vi gjorde var att ta in alla fyra hästarna som står i stallet. Jag fick bla leda in en häst som är skimmel och heter ärtan. Det var inte alls en ärta jag fick leda in från hagen utan det var bara att säga åt ordentligt för att ärtan skulle reagera. Jag hängde på C och ärtan ville bara in så det enda hen gjorde var att gå in lite snabbare och det
var riktigt halt på vägen så man fick gå försiktigt, 
Här ser ni ärtan och det var en riktig social häst som kom direkt ville hälsa på en när man kom in i hagen. Jag hade vanliga skor på mig men nästa gång ska jag ta mina skor med stålhätta. Vi gav de foder och gick upp på logen för att göra i ordning höpåsar för igår kväll och idag. Efter det så gick vi till stallet för att göra i ordning dylan för att C skulle rida honom. Jag fick hjälpa till att borsta honom men han stod bara och njöt, fick berättat att han har lite svårt att lägga på hullet och till och med lilla jag såg att han var ganska tunn. När C red honom så satt jag och kollade och försökte knäppa några bilder. Efter det så tog vi av honom utrustningen och lät honom gå in i boxen och jag lovade att jag skulle ha med mig äpplen när jag följer med nästa gång.  
Jag fick upp ögonen för hur mycket jag saknar hästlivet och hur mycket dessa underbara djur betyder för mig och min psykiska hälsa. 

KOMMENTARER:

  • Marianne säger:
    2017-01-05 | 23:54:50

    Så mysigt....en häst förstår en ochkan verkligen bli en bästa vän om man behandlar den med respekt.

    Svar: ja det är den bästa terapin man kan få! slår människor med hästlängder!
    Corky style

Kommentera inlägget här:

Medlem i Better Bloggers