Corky style

Ett besök hos dietisten

Kategori: Allmänt, Mat - ett nytt intresse, My food, drycker och mat, my everyday

Idag var jag till en dietist och jag fick börja med att väga och mäta mig. Jag hade gått upp ca 6kg från sist när jag vägde mig. Jag hade även blivit någon centimeter längre. När hon hört min historia och att jag har haft problem med maten hela livet på ett eller annat sätt så var hennes råd till mig att jag ska äta frukost varje dag även om jag inte har daglig verksamhet. Hon tyckte att jag ska fortsätta äta havregrynsgröt till frukost. Även lunchen ska jag fortsätta med som jag brukar äta. Vid två halv tre så ska jag ha något äpple eller en annan frukt till mellanmål. Vid halv sex ska jag äta middag och ev ta något kvällsmål innan jag går och lägger mig. Hon sa dock att jag högst får äta 2-3 frukter per dag och helst bara ett glas juice per dag.
 
Kommentera inlägget här:

Medlem i Better Bloggers