Corky style

Min resa - I livets hårda skola del 2

Kategori: Allmänt, min resa, minnen, my everyday

Nu har vi kommit fram till en av de svåraste perioderna av mitt liv - Gymnasie tiden
Jag kommer ihåg hur glad jag var när jag fick reda på att jag kommit in på Nytorp med inriktning hästhållning. När jag nervös stod där på uppropet och insåg att jag skulle sova borta på veckorna för första gången i mitt liv. Här började alla problem poppa upp ett efter ett. Ett problem som jag haft innan men nu eskalerade det till nya höjder var maten. Den var absolut inte under kontroll och jag hade Anoerexi och det sista man skulle säga till mig var att jag hade den sjukdommen. En lärare gjorde det och jag slog totalt bakut. Det var inte förrän i tvåan som jag började sköta min skolgång och börja kämpa för att få betyg. Jag vet att lärarna såg en tjej som var envis och det gällde bara att jag skulle använda min envishet på rätt sätt. Hade jag inte haft det stöd av lärarna så hade jag inte klarat gymnasiet så bra som jag gjorde.     
Kommentera inlägget här:

Medlem i Better Bloggers